Vi söker fler ledare och funktionärer

29 november, 2017 av Melleruds scoutkår

Melleruds scoutkår söker just dig som brinner för friluftsliv, unga personers utveckling och ledarskap. Vår dröm är att bygga upp en fantastisk ledargrupp där vi kan lära av varandra samtidigt som vi lär barnen. Vi är en kår som håller på att utvecklas och vi tycker vi är på god väg med kårsammanhållning och struktur.

Vi söker först och främst ledare för våra yngsta scouter, Spårarscouter och Upptäckarscouter, men även för de andra åldrarna. Du behöver inte ha någon erfarenhet av att ha varit scout, det har vi utbildningar för! Som ledare kommer ni även få gå ledarskapskurser och andra relevanta kurser.

Vill du vara med i styrelsen, hjälpa till med att hålla i ordning på vår lokal och trädgård ”hustomte”, eller bara hjälpa till emellanåt på hajker så är vi också tacksamma. Säg bara till, vi välkomnar med öppna armar.

Känner du dig sugen eller vet ni någon som skulle kunna vara intresserad?
Hör av er till ordföranden Roland Björndahl på telefonnummer 070-714 39 42 eller maila till roland.bjorndahl@gmail.com.