Familjescouting 1-7 år

På familjescouterna får barn och vuxna tillsammans uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem och ha kul tillsammans.

Under familjescouting deltar barn tillsammans med en vuxen. Den vuxne kan vara en förälder, mor- eller farförälder, släkting, vän till familjen eller någon annan person som barnet känner sig trygg med och har i sin närhet på något sätt. En vuxen deltar tillsammans med max två barn och den vuxne är lika mycket deltagare som barnet.

Vi scoutledare planerar verksamheten och ger er deltagare möjlighet att genomföra aktiviteterna. Den vuxne deltagaren är alltid den som har ansvaret för det medföljande barnet och kommer under träffarna ha en aktiv roll.

När man är familjescout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Familjescouter träffas oftast på söndagar klockan 10:30 -13:00, tre gånger på hösten och tre på våren.

Ledare på avdelningen Utmanare

Ledare på avdelningen Upptäckare